בחופי סודן: צה"ל לכד אוניית טילים בדרך לעזה

    קובי פינקלר 1 Comment on בחופי סודן: צה"ל לכד אוניית טילים בדרך לעזה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפעילות מבצעית שבוצעה לפנות בוקר בים סוף, ליד חופי סודן , עצר כח של השייטת, אניה נושאת דגל פנמה שנסעה על סיפונה עשרות טילים מסוג m- 302 המסוגלים להגיע לטווח של עד 200 ק"מ . התפיסה היתה בגבול שבין סודן לאריתראה.

    אמצעי לחימה אמצעי לחימה אמצעי לחימה אמצעי לחימה

    לפי המידע שנאסף, מקורם של הטילים בסוריה, משם הועמסו על מטוסים לאיראן ומשם עשו דרכם לסודן באניה, כאשר הטילים עצמם הוסוו בשקי מלט . שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רא"ל בני גנץ פיקדו על האירוע מבור הפיקוד של חיל הים כשלצידו מפקד החיל האלוף רם רוטברג. ההשתלטות בוצעה בידי חיל הים שביצע את המעצר באמצעות הקומנדו הימי וחיל הים. לכל אנשי הצוות שלום והלוחמים משיטים בשעה זו את הספינה לכיוון אילת.
    יעלון גנץ

    יעלון גנץ

    18

    יעלון גנץ

    יעלון גנץ

    דובר צה"ל אומר שידוע בוודאות שאיראן עמדה מאחורי האירוע הזה.

    בצה"ל מציינים שלמרות שמסלול בדרך המלך היה יכול לנוע ישירות לסודן, היתה תנועה לכיוון עירק כדי להטעות את גורמי המודיעין ומשם לסודן. יעד הטילים היה, לדברי צה"ל, לארגוני הטרור בעזה. גורמי ביטחון אומרים שהפריקה היתה אמורה להתבצע בפרט סודן ומשם דרך סיני ומשם לרצועת עזה.

    האניה שעומדת תחת השם קרלוס c. נושאת דגל פנמה, על סיפונה צוות של 17 אנשים ממדינות שונות שנעצרו כשהצוות נחקר בשעה זו.

    לאורך כל המבצע נכח שר הביטחון בחמ"ל חיל הים לצד הרמטכ"ל שפיקד על הפעולה. במהלך אותן שעות עדכן שר הביטחון את ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בארה"ב, בהתפתחויות, וכן את שרי הקבינט. שר הביטחון גם שוחח בטלפון עם מפקד חיל הים ובירך אותו על הצלחת המבצע.

    יעלון: איראן ממשיכה להיות יצואנית הטרור הגדולה בעולם
    להלן דברי שר הביטחון: "הבוקר השתלטו בהצלחה לוחמי הקומנדו הימי על אוניית נשק איראנית ששטה בים האדום, מרחק 1,500 קילומטר מחופי ישראל. על אוניית הנשק האיראנית התגלו אמצעי לחימה בעלי משמעות אסטרטגית, בהם רקטות לטווחים שונים אשר היו מיועדים להגיע לארגוני הטרור ברצועת עזה דרך סודן. בכך מנעו צה"ל וזרועות המודיעין ניסיון הברחה של נשק שמטרתו הייתה לפגוע באזרחי ישראל ולשבש את שגרת החיים במדינה.

    "שוב התברר כי איראן ממשיכה להיות יצואנית הטרור הגדולה בעולם, שמטרתה לערער את היציבות במזרח התיכון תוך ניצול ציני של נתיבי הסחר הימיים והפרת הדין הבינלאומי. איראן מאמנת, מממנת ומחמשת ארגוני טרור באזור וברחבי העולם, וניסיונה הכושל להעביר את הנשק שהתגלה הבוקר על ידי לוחמי הקומנדו הימי הוא הוכחה נוספת לכך. המשטר האיראני ממשיך להונות את העולם, ובמקביל להצגת פנים מחייכות מוסיף להיות הגורם המסוכן ביותר לשלום העולם.

    "הניסיון האיראני להעביר נשק לעזה מהווה הוכחה נוספת כי הרצועה היא ישות טרוריסטית בחסות איראנית, שמכינה עצמה לפגיעה בעומק ישראל.

    "בשעה זו ממשיכים לוחמי צה"ל לסרוק את המכולות באוניית הנשק האיראנית ולחקור את הצוות, שככל הנראה לא ידע אודות המשלוח שהאונייה נושאת בבטנה.

    "אני מבקש להביע את הערכתי לרמטכ"ל ולמפקד חיל הים שפיקדו על הפעולה; לאגף המודיעין של צה"ל, למספן המודיעין של חיל הים ולמוסד; לטייסי חיל האוויר שליוו את ספינות חיל הים ליעד; וללוחמי ומפקדי ספינות הטילים והקומנדו הימי שביצעו את משימתם באופן חלק ובמקצועיות. נמשיך לנהוג באחריות ובשיקול דעת, וננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      דרכי שמיים מופלעות מה יקרה אחרי "החוק "השם ירחם